neděle 1. března 2015

Recenze: Lois Duncan - Temnou chodbou




Autor: Lois Duncan

Název: Temnou chodbou

Originální název: Down a Dark Hall

Počet stran: 176

Nakladatelství: Baronet

Překladatelka: Jiřina Stárková

Rok vydání: 2013


Stručný děj: Šestnáctiletá Kit Gordyová nastupuje se smíšenými pocity do prestižní internátní školy na americkém venkově. Při prvním pohledu na Blackwoodské sídlo ji proti její vůli zaplaví pocit úzkosti, nicméně je... rozhodnutá se s tajemnou atmosférou budovy smířit, přestože se v nedaleké vesnici šušká, že v sídle straší.
Ke Kitinu úžasu jsou ke studiu přijaty už jen další tři dívky, v nichž se záhy probudí mimořádné umělecké nadání, k jakému předtím neměly sklony, a Kit pronásleduje noc co noc líbezná, ale vtíravá hudba, jíž se nedokáže zbavit ani ve dne. Když se připojí podivné, znepokojující sny, začnou se ztrácet dopisy, které studentky posílají svým blízkým a kamarádkám, a personál sídla podá hromadnou výpověď, dívky si uvědomí, že něco není v pořádku...

Book trailer


,,Takhle zvenku je to vážně jiné," připustila Kit. Zadívala se na rozlehlou budovu s příkrou střechou zalitou měsíčním světlem, tyčící se na pozadí o něco světlejší oblohy, jako by to byl obrázek v pohádkové knížce. V Lyndině okoji v prvním patře byla tma. V Ruthině se svítilo: dívka zřejmě zahájila večerní studium. Sandyin pokoj byl na opačné straně chodby, s jedním oknem v boční zdi sídla. A Kitin -
,,Je tam světlo," vyjekla.
,,Cože?"
,,V mém pokoji. Támhle - to okno! Je to přece můj pokoj, ne?"
,,Samozřejmě," potvrdila Sandy. ,,Asi jsi nechala rozsvíceno, když jsi šla na večeři."
,,Nenechala. Vím jistě, že jsem zhasla. A zamkla dveře." Strnula, pohled upřený na zářicí okno, za nímž přešla tmavá postava.
,,Někdo tam je!" vykřikla. ,,Někdo je u mě v pokoji!"
Sandy vzhlédla k oknu. ,,To je nesmysl, jestli jsi zamkla. Možná se pohnul závěs."
,,Ne! Je to nějaký člověk!" Kit se otočila a rozběhla o cestě.,,Pospěš, ať ho chytíme! Jinudy než chodbou jít nemůže. Když se dostaneme včas ke schodům, odřízneme mu cestu!"
Úryvek z knihy


Poté, co jsem přečetla Šibeniční vrch od stejné autorky, jsem neměla nejmenší chuť se do téhle knihy pouštět. Nakonec jsem si ale řekla..fajn, když už to mám doma a navíc to má málo stránek..přečtu to.
Kniha by měla být údajně horor. To tedy rozhodně není. Možná pro mladší čtenáře ano, ty by dokázala vyděsit. Ale na mě to spíš působilo jako taková tajemná povídka.
Povídka píšu proto, že kniha má jen kolem 180 stran. Myslím, že by jí prospělo, kdyby měla o takových 50-80 stran víc a kdyby se autorka trochu více rozepsala. Mohla si více pohrát s postavami, které vypadali velmi slibně, každá ze čtyřech dívek co tam byli ubytovány, měli každá úplně jinou a zajímavou osobnost. 

Hlavní hrdinku Kit jsem si ani nestačila oblíbit nebo znechutit. Prostě to byla jenom další postava v knize, která pro mě nebyla ničím zvláštní. Ale v některých částech mi hodně připomínala Sarah, hlavní hrdinku Šibeničního vrchu.

Námět je originální, to tedy ano. Hlavní záhada a vysvětlení proč se všechno děje, se mi moc líbilo ale..nemělo to napětí, nefandila jsem Kit když objevovala kousek po kousku co se to děje..protože jí to řekl jeden z dalších obyvatel Blackwoodu a to poměrně brzy. Škoda. Kdyby to Kit vypátrala sama, určitě by to bylo zajímavější. Jinak ale zápletku chválím a znovu mě mrzí, že nebyla rozvedena na více stran.

Díky své délce, ve mě kniha nezanechala hlubší dojem. Byla to prostě taková tajemnější jednohubka, na kterou už jsem nejspíš trošku stará. Což je ale divné, protože jinou YA literaturu mám moc ráda:) Každopádně kniha má spád, čte se dobře a rychle, přečtenou ji budete mít za pár hodin.
A musím ještě pochválit obálku, ta je prostě skvělá a zaujme všechny milovníky hororu a tajemných příběhů.
Kniha nebyla vyloženě špatná ale ani vyloženě dobrá. Byl to prostě průměr ale rozhodně lepší než Šibeniční vrch. Kdyby byla kniha delší a některé věci více rozepsané, možná že by z toho vyšel velmi kvalitní příběh. Takto bych knihu spíše doporučila mladším čtenářům kteří se rádi bojí.

Hodnocení: 3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat