sobota 24. ledna 2015

Recenze: V. C. Andrews - Lístky ve větru (Květy z půdy #2)



Název: Lístky ve větru

Autor: Virginia C. Andrewsová

Originální název: Petals on the Wind

Nakladatelství: Moba

Počet stran: 453

Překladatelka: Jana Pacnerová

Databázeknih
Goodreads



Trailer k filmu Petals on the Winds, na který se doufám brzy budu moci podívat i u nás.


Něco o autorce


V patnácti letech jí postihla tragická nehoda a kvůli pochybení chirurga byla nucena po celý zbytek života zůstat na kolečkovém křesle. Psát začala až po smrti svého otce. Sedm let po napsání prvního románu se konečně dostala do čtenářského podvědomí a její knihy se staly bestsellery.Napsala několik pentalogií, románů a povídek. Zemřela na rakovinu. Zůstalo po ní několik rozepsaných prací, které za ni dotvořil stínový autor pod jejím jménem.



Stručný děj: Cathy, Chris a Carie utekli z Fox Hall, kde byli několik let vězněni na půdě. Šťastnou náhodou narazí na hodného a starostlivého lékaře Paula, který si všechny děti vezme k sobě a chová se k nim jako k vlastním. Carii seženou skvělou soukromou školu, Chris začne chodit na medicínu a Cathy do baletního souboru...zní to skoro jako pohádka, že?
Cathy je stále zaslepena pomstou své matce a když zjistí, že matka bydlí nedaleko ní, rozhodne se mstít. Chrise nadále neopouští láska k Cathy, která ale už touží po jiných mužích. A Carie musí snášet šikanu a vyrovnávat se s komplexy, které na ní zanechal pobyt na půdě.

Babička měla v několika věcech pravdu. Byla jsem zlá, bezbožná od narození.
Úryvek z knihy, strana 445

Moje dojmy: Ze čtení jsem měla trochu obavu, protože jsem slyšela, že kvalita této pentalogie jde díl od dílu dolů. Ale opak byl pravdou.
Moje pocity z prvního dílu a tohoto dílu jsou nejspíš ve stejné rovinně. Lístky ve větru mě šokovaly a přinesli mnoho a mnoho nečekaných okamžiků a můžu říct, že pár mě dovedlo až k slzám.
Překvapilo mě, že se tento díl odehrává v průběhu asi přes deset let. Vzhledem k tomu, kolik dílů mám ještě před sebou, jsem čekala že spíš budu číst o začleňování sourozenců do běžného života. Ale čekají nás tu lásky, svatby, pohřby..moje největší očekávání z Lístků ve větru bylo to, jestli se Cathy, Chris a Carie setkají znovu se svou matkou. A překvapení pro mě bylo opravdu veliké.
Z Cathy se během let stane vyloženě koketa, co poletuje od mužského k mužskému a byla to opravdu pestrá škála. Celou dobu myslí Cathy hlavně na pomstu, což omílá skoro celou knihu.
Chris zůstává zamilovaný do Cathy a odmítá jiné ženy, taky se z něho stává lékář. Zdá se mi, že v tomto díle nedostal tolik prostoru jako v Květech z půdy, tahle knížka byla spíše celá o Cathy.
Carie se tu objeví poměrně krátkou dobu ale i během té chvilky zažije mnoho špatného, jako by ji smůla nechtěla opustit.
Taky se mi líbilo, že jsme se dozvěděli více z prvního dílu, co doopravdy matku vedlo k tomu aby takto týrala své děti, více o jejich zlé babičce a o přísném dědečkovi.
Autorka si tu zase pohrává s kontroverzními tématy jako incest, láska k staršímu muži, domácí násilí, vražda..jde prostě vidět, že kniha vám nedá ani chvilku oddech a těch 400 stran zhltnete jako nic. Hodně emočně vypjaté situace mi chvílemi nedělali moc dobře a konec..nebyl nijak šokující, ale byl takovým vyvrcholením Lístků ve větru. Rozhodně vám celou pentalogii doporučuji, minimálně první dva díly. Já se dalšího dílu nemůžu dočkat.

Hodnocení:  5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat