úterý 6. ledna 2015

Recenze: Stephenie Meyer - Sága Stmívání: oficiální ilustrovaný průvodce



Autor: Stephenie Meyer

Název: Sága Stmívání: oficiální ilustrovaný průvodce

Orig. Název: The Twilight Saga: The Official Guide

Počet stran: 530

Nakladatelství: Egmont

Překladatelka: Petra Babuláková




Stručný popis: Oficiální ilustrovaný průvodce ságou Stmívání by měl být povinnou výbavou každého milovníka příběhů Edwarda a Belly. V knize najdeme obsáhlí rozhovor s autorkou, Stephenii Meyerovou, podrobný popis každé postavy která se v sáze vyskytuje, dozvíme se jak se z všech postav stali upíři, legendy o vlkodlacích, playlist ke všem čtyřem dílům atd. Kniha je navíc obohacena o nádherné ilustrace.

Moje dojmy: Ságu Stmívání mám přečtenou celou, mám ji vystavenou na čestném místě ve své poličce a filmy jsem viděla taktéž všechny. Ano, dalo by se říct, že jsem fanouškem. Proto jsme považovala za nutnost, vlastnit doma i tenhle průvodce. Nečekala jsem ale, kolik se toho vlastně dozvím.

Na úvod si můžeme přečíst několik desítek stran dlouhý rozhovor s autorkou ságy, Stephenie Meyerovou. Tím jsem se musela popravdě trošku prokousat, kdyby byl o polovinu kratší, nezlobila bych se. Na druhou stranu je pravda, že to byl zajímavý rozhovor, o začátcích jejího psaní, o tom jak vnímá postavy ve svých knihách a jak snáší svou nečekanou slávu.

Po té už následuje podrobný popis všech postav, které se v knihách byť jen mihnou. Popravdě jsem ani všechny neznala. U upírů se dozvídáme jejich stvořitele, co vedlo k jejich přeměně a jaký měli před svou přeměnou život. Třeba u nenáviděné Victorie mě to opravdu překvapilo. Klan Volturiových je tam popsán taktéž moc pěkně a dozvíte se spoustu zajímavých věcí. Třeba že Aro zabil Marcusovu manželku a proto je takový, jaký je. Možná se to v knize zmiňovalo ale já si podrobnosti už nepamatuju. U všech upírů jsou taky popsány jejich dary a mě překvapilo, jak málo upírů je nějakým z darů obdařena. Před touto knížkou jsem myslela, že skoro všichni.
V další kapitole autorka rozebírá vlkodlačí smečku, kde mě třeba hlavně zaujal vztah Emily a Sama, je zde popsaný celý jejich příběh. A nechybí krásně vykreslené rodokmeny všech rodů vlkodlaků a jejich rodin.


Stephenie tu ani nediskriminuje obyčejné lidi a i jim je tu věnována část knihy, dozvídáme se více o vztahu Reneé a Charlieho a spousty dalších zajímavostí.

Poté nás autorka provede minulostí, kdy v časové ose která začíná několik tisíc let před našim letopočtem a končí válkou v Rozbřesku, provede nejdůležitějšími okamžiky z historie postav ze Stmívání.
Následuje stručný výtah ze všech čtyř knih Ságy, kdy si můžeme přečíst pár vět o každé kapitole a připomenout si nejzajímavější okamžiky z knihy.

Co jsem hodně ocenila, byl playlist. Ke každé písničce je v knize vepsán i úryvek, ke kterému je song vhodný. Pár jsem si jich pustila a jo..jsou skvělé :)





Velké plus knihy jsou krásné ilustrace, kterých je kniha plná.











Sídlo Volturiových


Pláž La Push



Knihu rozhodně doporučuji všem fanouškům Stmívání, především těm, co mají ságu přečtenou protože tahle kniha by vám vše asi hodně naspoilerovala. Stránek má kniha sice hodně, ale půlka z toho jsou obrázky, takže se tloušťky neděste. Rozhodně se dozvíte mnoho zajímavých iformací o sáze Stmívání a zároveň si připomente kouzelný příběh upíra a lidské dívky. 

Moje hodnocení: 5/5


2 komentáře:

  1. Kedže som sa stala veľkým fnaúšikom celého Twilightu tak táto kniha vyzerá fakt lákavo. Inak veľmi pekný článok. Zároveň by som ťa chcela pozvať na moju giveaway tu: http://sashenageletova.blogspot.sk/2015/01/new-year-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  2. I když jsem Stmívání četla hned několikrát, tuhle knížku jsem ještě nečetla.Ale ty ilustrace jsou opravdu krásné, takže si ji možná přečtu už jenom kvůli nim :)

    OdpovědětVymazat