neděle 4. ledna 2015

Recenze: Rachel Ward - Na útěku (Čísla #1)



Autor: Rache Wardová

Název: Na útěku

Orig. název: Time to run

Série: Čísla

Počet stran: 320

Nakladatelství: Egmont

Překladatelka: Marie Fulková




Stručný děj:  Jem umřela maminka když byla ještě dítě. Od té doby putuje z dětského domova o pěstounské péče ,a do další, a do další..Jenže Jem věděla že její matka umře. Vidí totiž čísla, kdy dotyčnný člověk na kterého se dívá zemře. Totéž vidí i u svého kamaráda Pavouka, který má za týden a něco zemřít. 
Při jednom výletu Jem díky číslům které vidí odhalí katastrofu která má místo kde jsou postihnout a s Pavoukem utečou. Jenže následně zjistí že po nich jde policie a utíkají oba pryč, s policií v patách. 
Jenže policie není jejich hlavním problémem. Tím nyní je, Pavoukův rychle se krátící čas.


Video trailer


,,Jsi tady z nějakýho důvodu Jem."
Úryvek z knihy, str.83


Moje dojmy: Tahle kniha je dá se říct zvláštní. Když jsem si kupovala první dva díly, nic jsem o sérii neměla. Ale měli je v Levných knihách za směšnou cenu tak jsem si řekla proč ne, vypadá to jako fajn knížka.

Na začátku se seznamujeme s Jem a smrtí její matky. Už na začátku jsem poznala, že si s knihou tak úplně nesednu. Ale říkala jsem si, tak dobrá anotace, z toho se určitě vyklube super příběh.
Co mi tam tedy především vadilo, to byla nespisovná čeština. Mě jinak nevadí, ale tady jí bylo až moc.

Jem mi byla neskutečně nesympatická. Bohužel. Málokdy je mi hlavní hrdinka vyloženě protivná ale tady se mi to stalo. Neseděly mi její reakce, rozčilovaly mě její řeči a to jak se chovala k ostatním. Třeba jak se občas chovala k Pavoukovi. Nebo ke Karen. 

Příběh má jedno velké plus, a tou je originalita. Možná si říkáte že to není pravda, ale já podobný příběh o dívce která vidí čísla datumu smrti ostatních neznám. Navíc se tu autorka nebála spárovat bělošku a černocha, což v mnoha knihách nevídám. Jde totiž stále o takové "tabu". Taky nakousla ožehavé téma dnešní mládeže. Jem i Pavouk od začátku o sobě mimo řeč prohlašují že jsou k ničemu a že nemají budoucnost a také že na ně ostatní pohlížejí jako na odpad a lúzu společnosti. V některých situacích, kdy se setkají s lidmi z různých vrstvách společnosti se jejich slova potvrzují. Ale stejně mi přišlo, že Jem zbytečně viděla za každým člověkem někoho kdo ji musí nutně k smrti nenávidět.
Další osoby, které by stály za zmínku mi byly velmi sympatické. Za prvé to byla Britney, která naprosto nezjištně Jem pomohla. Škoda, že neměla v příběhu nějakou důležitější roli. A další osobou byl Simon. Ten si moje sympatie získal snad už při první větě, kterou v knize pronesl.

A konec..tak trochu jsem ho čekala ale rozhodně ne takhle. Ten mě hodně rozesmutnil. Ale následná situace ve školce s Adamem mě navnadila na druhý díl, což jsem ráda, jelikož mi leží v knihovně a byla by škoda ho nepřečíst.

,,A zvlášť, dyž najdete někoho kdo vás miluje - to je nejdůležitější věc na světě. Dyž ho máte, měli byste bejt vděčný za každou zatracenou minutu s nim."
Úryvek z knihy, str. 289



Celkově mě kniha spíše zklamala. Myslím, že z tak slibného nápadu, se toho dalo prostě vytřískat víc. Na knize mi vadila nesympatická hlavní hrdinka a hodně nespisovné až vulgární řeči. Naopak mě zaujaly některé okamžiky v knize - třeba Londýnská katastrofa, sympatický hlavní hrdina Pavouk a konec který bude pěkně navazovat na druhý díl.
Knížka nemá nijak moc stránek a má celkem velká písmena, takže ji budete mít přečtenou brzy. Já ji četla jen dva dny. Nedá se říct že by se mi kniha vyloženě nelíbila..byl to prostě průměr. Ale myslím, že za tu cenu co je teď v Levných knihách (cca 110kč za celou sérii), nebude na škodu si ji přečíst. Třeba budou další díly lepší.

Hodnocení:  3/5




2 komentáře:

  1. Hezká recenze. Tuto knihu jsem četla a chystám se na druhý díl. Tak jsem zvědavá, jak bude povedený...

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle trilogie má vážně dobrý potenciál, ale jak si psala, hlavní hrdinka (hrdinky) mě osobně dost lezly na nervy takže jsem si to pak nedokázala vychutnat, což je fakt škoda.

    OdpovědětVymazat